Dag lieve vrienden, dag Australië, dag portemonnee - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Femke Govers - WaarBenJij.nu Dag lieve vrienden, dag Australië, dag portemonnee - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Femke Govers - WaarBenJij.nu

Dag lieve vrienden, dag Australië, dag portemonnee

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

18 Juni 2012 | Taiwan, Taipei

Halowa!!

Ja ik leef nog, al voelt dat nu niet echt zo… Inmiddels ben ik in Taipei (Taiwan). Helaas, moet ik toegeven. Ik heb heel wat super goede vrienden moeten achterlaten waar ik een onwijs leuke tijd mee heb gehad. En Sydney, ja dat is mijn stad!! Maar er is een tijd van komen en een tijd van gaan, de tijd van gaan is nu gekomen…. DISLIKE!! Big time :(

Goed, zaterdag 9 juni heb ik dus lekker mijn foto’s uitgezocht en wat gerelaxt. Deze avond ben ik met Roy nog naar de vuurwerkshow bij de haven gegaan. Wij helemaal haasten om op tijd te zijn. Komen we daar precies om half 9 aan, de tijd dat deze show zou moeten beginnen, tadaa je raadt het al… Ozzie style, het begon 10 minuten te laat. De show was nog best de moeite waard. Na de show heb ik nog even in Roy zijn hostel gezeten bij alle Nederlanders. En het was deze avond (nou ja, was voor ons nacht) voetbal, dus ze waren goed op dreef. Snel Femke opgehaald in mijn hostel, zij was net aangekomen in Sydney en bleef nog voor 4 daagjes. Vervolgens zijn we met zijn allen naar Cheers gelopen, een sportbar. Van 2 in de ochtend tot 4 de wedstrijd gezien en om half 6 weer mijn bed in. Ik voelde me helemaal niet lekker… Niet vanwege de uitslag, maar ik was al ziek en dat onregelmatige ritme hielp daar niet bij…

Zondag ook niet veel gedaan. Veel geslapen! In de avond ben ik met Femke naar Kings Cross station gelopen en Shireen opgehaald. Samen hebben we boodschappen gedaan en zijn we bij Roy en Jesse gaan eten, aardappelen, groentemix en kipschnitzel. Het was lekker jongens, goed gekookt!! Het was lekker en gezellig! In de avond nog met Hami op stap geweest. Uiteindelijk om 4 uur (ofzo) gaan slapen.

Maandag ben met Shireen, Femke en Colby over St Paddys Market gelopen. Hier een jurk gehaald voor de bruiloft van Lijn, jippie, heb zin in die dag!! Met Femke heb ik nog wat gewinkeld en zijn naar de lichtshow bij The Operahouse geweest. Was best mooi om te zien!

In de avond heb ik nog een hele tijd met Brian en Camille beneden gezeten en gepokerd. Wat ben ik daar slecht in zeg hahaha. Veel gelachen!! Hierna nog wat live muziek gekregen van een gast uit het hostel die zingend op zijn gitaar wat deuntjes aan het uitproberen was. Echt super leuk. Toen heb ik toch nog wat Engelsen zover gekregen om met me mee te gaan naar O’Malleys. Hier was karaoke en dan moet ik natuurlijk mijn nummer zingen: ‘Wonderwall’ van Oasis. Roy en Jesse en de hele Nederlandse bende waren er ook. Zij gingen allemaal de wedstrijd kijken: Engeland-Frankrijk. Op het moment dat de Nederlandse bende (The Dutchies) aan de beurt was om te zingen, was ik alleen met Sebastiaan nog over. Dus hoppa, dan maar met zijn tweeën. Echt super leuk weer. Hierna nog met de Engelsen mee naar de sportsbar en de wedstrijd kijken. Tot slot nog een drankje gedaan bij Goldfish en gegeten bij de Mac. Daarna toch weer naar het hostel toe, slapen!! Wederom veeeeeel te laat!

Dinsdag, wat heb ik ook alweer gedaan. Vast niet veel meer dan slapen. En o jah, met Femke naar zonnebank geweest en wat gegeten bij Hungry Jacks, jammie :D In de avond zijn Roy, Shireen en Colby nog langsgekomen, hebben we weer wat bijgekletst en zijn we met zijn allen plus een heel stel van mijn hostel naar World Bar gegaan. Niet veel geld uitgegeven, zoveel mensen die me gratis drank gaven. Zelfs barpersoneel, onbekenden en Claire (met haar 10 gratis drankjes die ze zelf niet wilde hebben). Echt een leuke avond gehad en onwijs veel gelachen. Vraag me niet waarom, maar ik ben links in een taxi gestapt en er doorheen gekropen en rechts uitgestapt, haha. Was een stom spel jongens! Een tweede poging mislukte doordat de deur op slot zat ;) Nog wat drankjes gedaan bij Goldfish tot ik zo moe was dat ik toch maar naar mijn hostel ben gegaan.

Woensdag ben ik met Femke gaan lunchen, lekker luxe. Hierna nog naar de lounge gegaan, waar ze afscheid heeft genomen van de jongens. Daarna door naar het hostel. Snel nog wat pasta gegeten en toen moest ze echt weg… Toen was er nog maar 1 Fem. Ik ben nog naar bed gegaan en een paar uur geslapen. Om 3 uur in de nacht opgestaan en met de Nederlanders naar Cheers gegaan om de wedstrijd te zien. Echt waardeloos, iedereen stond daar gaar te zijn en we verloren ook nog…..

Donderdag ben ik naar de zonnebank gegaan en heb ik in de avond met Tracey afgesproken. Ze was naar Sugar Mill gegaan waar er op dat moment een Bingo was. Een hele speciale: Tranny’s bingo, met mannen helemaal als vrouw opgedost. Helaas niks gewonnen, ja een gratis drankje omdat ik had meegeholpen. Haha, Tracey zei ineens dat ik mijn vinger moest opsteken, dat deed ik direct, maar vroeg gelijkertijd waarom. En ja hoor direct, het meisje in het blauw mag naar voren komen :D Daarna is Hami nog langsgeweest en heeft hij de bingo meegespeeld. Dat was zo grappig, hij had nog nooit bingo gespeeld. Geweldig om te zien!

Vervolgens zijn Hami en ik ergens wat gaan eten en hebben we een barretje gevonden om te gaan poolen. Hier ben ik dus super slecht in, al had ik vorige keer gewonnen van hem (vraag me niet hoe dat kon, puur geluk denk ik, haha). In de kroeg stonden een paar mannen al te poolen, blijkt er één uit Nederland te komen. Hij kon echter maar een paar woorden Nederlands spreken. Godverdomme, hup holland hup, doei en nog wat andere vloekwoorden die ik maar niet zal herhalen ;) Echt een super leuke avond geworden, waarin is gebleken dat ik echt niet kan poolen! Uiteindelijk lag ik er pas weer om 6 uur in. LAAT!!!

Vrijdag, nog maar 1 nachtje en dan op naar Taipei. Deze laatste dag heb ik niet veel gedaan, behalve slapen en wéér op stap gaan. Ja, ik weet het, ik ga veel te veel uit, drink veel te veel, slaap veel te weinig enz. enz. Maar ik geniet nog zolang het kan :D Ik heb eerst met Jason afgesproken, een jongen die ik in Goldfish heb leren kennen. Hij merkte toen op dat ik allemaal weirdos aantrok en dat klopte! Hij was de enige normale jongen in Goldfish. Nu waren we naar St. James Hotel gegaan, ze hadden daar 9 dollar cocktails :D Een tijdje later kwam ook Toby, een jongen die ik vorig jaar in Fiji heb leren kennen. Echt een super leuke avond mee gehad. In het park nog een live huwelijksaanzoek gezien en ze zei ja!!!! Echt top!! Hierna nog een laatste drankje gepakt met Toby in een kroegje van niks. Maar toch hadden we de grootste lol! Wat ga ik die gasten missen zeg!! Onderweg naar mijn hostel liep ik langs O’Malleys, staat daar een grote groep van mijn hostel, hoe toevallig!!! Dus hoppa, naar binnen. Weet je wat ik toen heb gedronken….??? Echt zo stom dat ik daar nu pas achter ben gekomen….. Bier met een smaakje --> Rosébier!! En lekker dat ie was!! Daar toch maar iedereen achtergelaten, zij gingen de wedstrijd van Engeland kijken. En ik ging…. naar bed!! Wel weer veel te laat, uurtje 4…

Zaterdag ben ik na 3 uur te hebben geslapen opgestaan om mijn koffer te pakken. 15 minuten te laat uitgecheckt, maar dat was gelukkig geen probleem. Ik wilde nog mijn hotel gaan boeken, dus hoppa internet aan. Het was erg verwarrend om te zien waar ik nou precies in Taipei zou landen. Voor de zekerheid ben ik nog snel naar de lounge gegaan van Australian Backpackers. Al mijn spullen bij Brian achtergelaten en ff snel lopen. Ik dacht het bezoekje aan de lounge te kunnen combineren met een bezoekje aan de zonnebank en het afgeven van Fems paraplu aan de jongens in het andere hostel. Bij de lounge konden ze me niet echt helpen. Op het moment dat ik daar zat, belde Hami en wilde nog afscheid nemen. Dus met hem langs het andere hostel gereden, paraplu afgegooid en twintig rondjes door Sydney gereden. Toen toch maar zijn jas die ik had geleend afgegeven en afscheid genomen…

Gelukkig heeft Brian me goed opgevangen, wat voelde ik me slecht. Ik wilde helemaal geen afscheid nemen, maar nu moest ik wel…. Ik dacht nog even mijn hotel te kunnen boeken en daarna te relaxen onder de zonnebank…. Maar deze dag werd nog erger. Op het moment dat ik mijn hotel wil bevestigen en mijn creditcardgegevens moet invullen, kom ik erachter dat mijn portemonnee weg is :S Alles doorzocht, Hami gebeld of mijn portemonnee misschien nog in zijn jas zat of in de auto was gevallen, maar helaas, onvindbaar… Brian bood aan om met me door de regen te lopen naar alle plekken waar ik die dag was geweest. Zo lief!! Aan iedereen onderweg gevraagd of ze iets hadden gezien, bij alle winkels gevraagd of er een portemonnee was afgegeven, Brian heeft zelfs nog op de grond gelegen in de regen om onder auto’s te kijken, maar helaas…. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan, ik voelde me al niks meer waard en dan gebeurt dit er nog eens bovenop. Kan je nagaan hoeveel ik heb gehuild. Gelukkig was Brian er voor me, thanks!!! BraIIIIn is the best!!!

Uiteindelijk zijn we maar naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen. Bij het politiebureau moest ik opnoemen wat erin zat: mijn bankpasjes, ook mijn creditcard, helaas. Hierna noemde ik de pas op van de zonnebank, want dat was op dat moment ook van groot belang voor me, want dit was er nog voor me om te kunnen ontstressen. Zegt Brian ineens: Fem, je rijbewijs zat er ook in…. O ja, maar dat was voor mij minder belangrijk op dat moment, oeps. Gelukkig kon ik er nog wel om lachen. Snel alle pasjes ook nog geblokkeerd en terug naar het hostel. Aangezien ik dus geen geld meer had en geen geld meer kon opnemen, had ik dus niks. Ik moest nog wel van alles betalen: shuttle naar het vliegveld, hotel in Taipei, appartement Bangkok, eten en drinken en alles wat ik nog wilde gaan doen. Ook kon ik natuurlijk geen souvenirs kopen... Gelukkig was Brian super lief om geld te geven, hierdoor kon ik toch nog iets doen, ik kon mijn vlucht halen. Mijn ouders hadden nog geld gestuurd, zodat ik dat geld op het vliegveld op kon halen en om kon zetten in Taiwanese dollars. Top!!! Thanks!!

Daarna afscheid genomen van iedereen, poehh wat had ik het zwaar. Op het vliegveld geld opgehaald. Wat was die vrouw onaardig zeg. Ze had een onwijs Chinees accent en verstond vrij weinig van wat ze zei. Gelukkig wel allemaal gelukt. Om de tijd van de vertraging (45 minuten) te vullen heb ik Brian nog gebeld met de mededeling dat ik al zijn geld al had opgemaakt, nog even hard gelachen en hoppa het vliegtuig in. Ik was natuurlijk weer eens vergeten mijn telefoons uit te zetten. Precies op het moment dat we opstegen, belde Hami me. Oeps, maar o zo lief! Het gevolg was dat ik de hele vlucht met tranen in mijn ogen heb gezeten. Ik voelde me echt zo slecht.

Kom ik vroeg in de ochtend aan in Taipei, bloedheet!! Bij het hotel moest ik voor mijn sleutelborg een creditcard geven…. Die heb ik niet meer was mijn antwoord. Ik moest in plaats daarvan een geldborg geven: 3000 dollar!! Met andere woorden, ik had nog maar 50 euro voor 2 dagen om uit te geven. Ik was dus helemaal over de zeik. Ik kon die man wel over de toonbank trekken op dat moment. Mezelf toch in kunnen houden en betaald. Hierna begon het wachten. Van 7 tot 12 moest ik wachten, omdat mijn kamer nog niet klaar was. Kon er eigenlijk pas om 14:00 in, maar ze gingen hun best doen. Om 10 uur kwam er iemand van het hotel naar me toe om te zeggen dat ze het vervelend vonden dat ik zo lang moest wachten. Hij bood me een ontbijtbuffet aan. Weer bijna lopen huilen daar, ik was zo blij dat hij me dat aanbood. Ja ik weet het, ben emotioneel… Ik was op dat moment erg gevoelig voor alles. Ik zat (zit nog steeds) met mijn hoofd nog in Sydney.

Na een onwijs lekker uitgebreid ontbijt kon ik mijn kamer in en werd ook nog geregeld dat mijn ouders toch nog met hun creditcard konden betalen en ik dus een groot deel van het geld terug kon krijgen. Het zat weer mee!! Ik heb nog een uur geslapen en daarna heb ik de shuttle gepakt om naar het winkelcentrum te gaan. Hier moest ik 4 uur doorbrengen, omdat alle andere shuttles vol zaten. Gelukkig was er ook nog een bioscoop. Eerst 20 minuten in gesprek met een Aziaat om maar uit te leggen welke film ik wilde zien, hoe laat ik die wilde zien en waar ik ongeveer wilde zitten. De film Men In Black 3 was echt super. Toch wel raar om tussen al die Aziaten te zitten in je uppie, maar heb ervan genoten. Daarna naar de nachtmarkt in Taoyuan gereden en nog wat rondgelopen. Wat stonk het hier zeg, geen smaakpolitie hier! En wat een chaos. Overal scooters en auto’s geparkeerd, zebrapaden zijn niet als zebrapaden bedoeld (kwam ik midden op straat achter !!) en ze rijden als gekken. Ook blijven ze in hun eigen taaltje spreken, zie ik Aziatisch uit?? Ach ja, gelukkig met wat aanwijzen kom je er ook.

’s Avonds naar het hotel gegaan en nog even op skype gezeten met het thuisfront. Weer veel te lang natuurlijk, waardoor ik minder uurtjes in mijn heerlijke bed kon slapen haha. Heb echt een super kamer, 2 bedden, een luxe badkamer met zelfs een bad (!) en een magische ruit! Ja ja een echte magische ruit :D

Super geslapen en vandaag weer heerlijk ontbeten. Na het ontbijt ben ik met de trein naar Taipei gegaan. Eerst de shuttle naar t station, kaartje gekocht en gaan…. Ik wist niet wat ik moest verwachten, ik had me niet echt voorbereid…. Maar ach ik was er gekomen en heb wat rondjes gelopen. Drukke stad met veel dezelfde winkeltjes, veel winkelcentra binnen. Logisch, want buiten is het niet te harden!! Na alleen wat voor iemand anders te hebben gekocht, ben ik bij de Mac gaan eten. Nou ja, dat wilde ik. Ze spraken natuurlijk geen engels, dus met handen en voetenwerk uitgelegd wat ik wilde hebben. Uiteindelijk met 4 mensen gesproken, alsof ik de eerste buitenlander ben…. Enfin, ik kreeg wat ik wilde hebben. Daarna nog bijna een uur rondgelopen met een lege beker van de Mac, nergens een prullenbak te bekennen. Wilde ik hem eigenlijk op een randje neerzetten, rijdt er net politie langs. Toch maar weer meegenomen. Gelukkig heb ik in een winkelcentrum bij een eettentje een prullenbak gevonden en weg was die stomme beker.

Op de terugweg in de trein in slaap gevallen tussen allemaal Aziaten. Ineens schrok ik wakker en dacht mijn stop te hebben gemist, maar dat was gelukkig niet het geval. Bij het station de bus terug gepakt en daar kwam ik de eerste Nederlanders tegen. Logisch, want de bus ging richting het internationale vliegveld.

Terug in het hotel heb ik nog wat op skype gezeten en ben ik heerlijk in bad geweest. Zo maar even mijn koffer inpakken en dan gaan slapen. Morgen moet ik vroeg op (4 uur!!) om het vliegtuig te pakken naar Bangkok. Ben heel benieuwd naar deze stad!!

Ik merk trouwens dat ik een lange tijd in Australië ben geweest. Ik loop tegen iedereen aan, zij lopen hier allemaal rechts. Ik wil steeds aan de verkeerde kant van de auto instappen. Ik zeg steeds ‘No worries’. Goede redenen om snel terug te gaan, toch?!?

Tot het volgende bericht, misschien vanuit Bangkok en anders vanuit Nederland.

XXX

  • 18 Juni 2012 - 17:58

    Mama:

    Weer en verrukkelijk verslag alleen jammer dat je verdriet had met afscheid nemen en de diefstal/ verlies van je spulletjes.
    Maar maak er toch nog een paar leuke dagen van in Bangkok en denk maar "het is allemaal te vervangen " toch????Gr.Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Profielomschrijving: met andere woorden, omschrijf wie Femke is... Hmm... Ik ben iemand die van reizen houdt, altijd op zoek is naar uitdagingen en als iets haast onmogelijk is, maak ik het mogelijk! Men noemt me speciaal, uniek, of zelfs a limited edition. Al vind ik mezelf maar een gewoon simpel meisje. Standaard, saai en ik hoef niet in the spotlights te staan. Gedurende mijn reizen heb ik veel bijnamen gekregen. Er zijn maar weinig mensen die me Femke noemen. Ik stel mezelf ook niet meer voor als Femke, maar als Fem. Net iets makkelijker voor het Engels sprekend volk. Mijn bijnamen zijn: - Danka - Miss Trouble - Dutch Queen - Miss Bright Eyes - Dutch Goddess - Numpty - Femtastic - Femme Fatale

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 64277

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Werkvakantie Australië 2012

21 September 2012 - 30 November -0001

Australië: is dit mijn toekomst?

Landen bezocht: