Weirdos in overvloed! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Femke Govers - WaarBenJij.nu Weirdos in overvloed! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Femke Govers - WaarBenJij.nu

Weirdos in overvloed!

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

29 Mei 2012 | Australië, Alice Springs

Goedemorgen/middag/avond, wanneer je dit ook leest. Ik ben inmiddels in Alice Springs aangekomen. In the middle of nowhere!! En tot nu toe heb ik het niet zo naar mijn zin. Ik ben continu bang voor de Aboriginals en het is koud! :( Misschien komt het ook doordat ik mijn vrienden in Sydney heb achtergelaten en heel veel zin heb om hen weer te zien. En zaterdag een reünie met Femke, Jesse en Roy, daar heb ik zoveel zin in…. Dus dan wil je dat de tijd snel gaat, maar juist dan duurt het lang.

Ik ga gewoon mijn verhaal verder waar ik was gebleven. Afgelopen donderdag had ik dus mijn was gedaan en heb ik het de hele dag koud gehad. Al mijn truien en vesten waren nog nat, dus heb ik de hele dag in een hemdje en een afritsbroek gezeten. Verder niks meer gedaan die dag, want ik had het zo koud. Ik heb alleen onder de deken gezeten, haha. Buiten leek het net Nederland, regen, bewolkt en koud… En ja, ik weet het, in Nederland schijnt de zon… hmm….

Vrijdag 25 mei ben ik de stad ingegaan om onder andere de voucher te innen van mijn gewonnen prijs. Daar probeerden ze me allerhande trips aan te bieden aan de oostkust. Tja, ik kan maar moeilijk zeggen dat ik dat allemaal al heb gedaan en dat ik mijn gratis dagtrip in Cairns weggeef, want weggeven mocht niet. Vervolgens ben ik nog een rondje gaan lopen over de St. Paddy’s Market. Echt een hele leuke markt, met leuke goedkope kledingwinkels. Dus ik kon het niet laten, ik heb weer wat kleding gekocht. Een verschil, ik heb ook iets gekocht voor jou mam :D Nu maar hopen dat het past en dat je het leuk vindt. Verder heb ik ook nog bijna een uur met Femke aan de telefoon gezeten, heerlijk om weer bij te hebben gekletst! :)

In de avond ben ik uit eten geweest met Hami, een uitsmijter. We zijn naar een Italiaans restaurant gegaan en daarna hebben we nog wat drankjes gedaan in Fake Club. Op het moment dat hij moest gaan werken, kwam ik iedereen van mijn hostel tegen en ben gebleven. Ik ben uiteindelijk met hen naar O’Malleys gegaan en daar hebben we een super leuke avond gehad. Tot slot ben ik nog met Claire naar Goldfish gegaan en ben ik haar vervolgens ook direct kwijtgeraakt in de wc, haha. Ik had nog geen zin om weg te gaan, dus ik ben alleen gebleven. Dat beviel zo goed dat ik gebleven ben ‘till the very end’, totdat de club dicht ging.

Deze avond ben ik heel wat vreemden tegengekomen. Ik had een magnetisch veld om me heen die echt alle gekken naar me toe trok. Het lukte me niet echt om ze van me af te schudden. Eerst geprobeerd ze te negeren, dat werkt dus echt niet. Zij zijn diehards en gaan ervoor om je aandacht te trekken en met je te praten. Dit doen ze overigens niet zo subtiel… Ze botsen tegen je op, gaan tegen je aan dansen, komen ineens naast je dansen en gaan de stomste vragen stellen, gaan je nadoen, gaan lopen schreeuwen, pakken je hand om samen te dansen, vooral dat laatste ben ik niet van gediend. Ik vind het niet erg dat ze aandacht willen of dat ze willen dansen, maar ze moeten niet aan me komen. Vervolgens zei ik dat ik vrienden ben met de uitsmijter en dat ze er zo worden uitgezet als zeg dat ik last van hen heb, is ook zo, maar zelfs dit hielp niet. Maar uiteindelijk heb ik de magische zin gevonden: I have a boyfriend. Zo, deze zin heb ik vaak gebruikt zeg! Al met al toch een super leuke avond/nacht gehad. Veel mensen leren kennen. Ik ga denk ik vaker alleen uit, dat bevalt me wel! :)

Zaterdag heb ik niet veel meer gedaan. Ik ben om 7 uur in de ochtend teruggekomen uit de stad en ben direct gaan ontbijten. Na het ontbijt merkte ik pas hoe moe ik was en ben heerlijk gaan slapen. Om 5 of 6 uur in de avond werd ik pas weer wakker. Deze dag alleen wat telefoontjes naar Nederland gepleegd…. Fijn om weer wat bekende stemmen te horen! :) En dat was het, meer heb ik niet gedaan.

Zondag ben ik naar Coles (supermarkt) gegaan om insectenspray te halen voor in de outback. Ik had de hele winkel al doorzocht, maar ik kon het nergens vinden. Ik weet dat ze het spul hebben, maar nergens te bekennen, dus ik besloot het te vragen. Die man wist niet waar ik het over had. Hij had nog nooit van insect repellent gehoord. Hij keek me zo wazig aan. Je had me moeten zien staan, ik probeerde zelfs uit te beelden hoe het werkt. (spray op je lichaam en er komt geen insect meer op je af, ja probeer dat maar eens uit te beelden, haha) Hij wees me vervolgens de weg naar een spray die je moet gebruiken in en rondom je huis. Daar heb ik dus niets aan. Ik heb het maar opgegeven, die spray haal ik wel in Alice Springs. Snel nog even mijn vliegticket uitgeprint en nog wat vitamines naar binnen gewerkt door verse sap, jammie!

Tot laat in de avond heb ik nog op skype gezeten en ben ik de stad ingegaan. Al mijn vrienden van het hostel waren zat, die zaten om 10 uur in de ochtend al aan de tequila suicide en vodka shotjes. Ik had eigenlijk niet de behoefte om uit te gaan, vooral ook omdat ik de volgende ochtend vroeg op moest om mijn vlucht te halen. Uiteindelijk werd ik gebeld of ik toch niet kwam, dus vooruit. :) Ik was van plan om 1 a 2 drankjes te doen en daarna lekker te gaan slapen. Het was echter al middernacht toen ik naar de stad ging. Heerlijke cocktails gedronken in Goldfish en lekker gedanst. De tijd vloog voorbij. Om half 4 besloot ik toch maar te gaan om nog wat te kunnen slapen. Ik kreeg nog een aanbod van Hami dat hij me kon afzetten bij het vliegveld. Om 7 uur/half 8 was hij toch klaar met werken, dus dat kwam perfect uit. Ik zou eerst de shuttle nemen van 7:40, maar een auto is veel praktischer.

Om kwart over 5 ging mijn wekker alweer om nog tijd te hebben om mijn tas in te pakken, want dat was ik vergeten. Na mijn wekker uit te hebben gezet, ben ik weer in slaap gevallen. Ik had me bijna verslapen, maar gelukkig had ik een back up. Om kwart over 6 schrok ik weer wakker van mijn telefoon. Thanks Jeroen! :) Als jij niet had gereageerd op mijn sms, dan had ik waarschijnlijk mijn vlucht gemist. Ik ben snel gaan douchen, nog sneller mijn tas ingepakt en op naar Goldfish waar Hami op me stond te wachten. Jeetje wat was ik moe zeg!

Op het vliegveld aangekomen heb ik mezelf ingecheckt, zelf mijn bagage gewogen, zelf mijn bagage gelabeld en ingecheckt. Allemaal hightech bij Qantas, mooi om te zien. Door de controle, natuurlijk gingen die poortjes bij mij weer af. Daarna nog een explosieven (!) check, alsof ik eruit zie als een terrorist ofzo…. Maar gelukkig ging het groene lampje branden en ik mocht door. Na een vlucht waarin ik, geloof me of niet, een chicken mushroom pie op heb. Nou ja, alleen de korstjes dan, ik moet natuurlijk niks van die vulling hebben, bah! Maar Fem had weer eens honger en dan eet ik bijna alles. :)

Na een vlucht van 3 uur ben ik aangekomen in Alice Springs. Ik ben met een shuttle naar het hostel gebracht en ben direct de stad in gegaan. Eerst wat gegeten en rondgeneusd. Best veel te doen voor zo’n klein gat. Ze hebben een Mac Donalds, KFC, 2 grote supermarkten, een heus winkelcentrum met foodcourt, een bowlingbaan, een squashcentrum, een tennisvereniging, een bioscoop, een groot ziekenhuis…. Eigenlijk alles wat een grote stad ook heeft.

Ik heb dus eerst lekker een ontbijtje genomen om 2 uur ’s middags. Vervolgens heb ik een rondje stad gedaan. En ja hoor, insect repellent gehaald, zonder problemen :) Hierna ben ik naar de Mac geweest om op internet te kunnen en heb ik wat boodschappen gedaan. In mijn hostel kwam ik erachter dat ik met een Duits meisje op een kamer slaap. Zij sliep eigenlijk in een andere kamer, maar wilde niet alleen slapen. Is wel gezelliger zo! :) Lekker gekletst over alles en nog wat.

Wij waren allebei erg moe en zijn om 9 uur al gaan slapen. Om kwart over 6 werd ze gebeld door de trip, waar ze was. Eerst was tegen haar gezegd dat ze om 6 uur klaar moest staan, maar later werd ze gebeld dat dit 9 uur was geworden. Uiteraard had ze haar wekker later gezet. Bleek dat ze toch om 6 uur klaar had moeten staan. Dus ze heeft zich supersnel klaargemaakt om te gaan en we hebben samen in 3 minuten tijd haar tas ingepakt, bed afgehaald en met moeite haar slaapzak terug in de hoes gestopt.

Ik ben nog even gaan slapen, even is uiteindelijk nog 3,5 uur geworden. Ik ga zo douchen en naar de stad. Er is een uitkijkpunt over de stad die ik nog wel even wil bezoeken. ‘Nu we er toch zijn’ :D Ook wil ik nog wat souvenirs shoppen en op internet bij de Mac. Dit verslag moet natuurlijk op internet komen, maar foto’s plaatsen gaat helaas niet. Internet is niet zo snel en uploaden gaat daarom niet lukken. Verder moet ik mijn koffer herpakken, want ik mag maar een kleine tas meenemen en zomerkleding heb ik toch niet nodig. Het is hier ontzettend koud!! Dus ik ben jaloers op jullie in Nederland, maar ik gun het jullie wel hoor. Ik heb de zon via skype gezien en die zag er fel uit. Geniet ervan!

Mijn volgende avontuur gaat morgen beginnen. Dan heb ik geen internet, geen telefoonbereik, alleen de outback met wat rotsen :D 2 dagen kamperen, of kramperen in de outback met alleen enge insecten… jeej!!! En dan ben ik die enge Aboriginals nog vergeten. Ik ben daar echt bang voor! Hier lopen er zoveel rond… Lucky me… waarom deed ik dit ook alweer? Heb je eindelijk je verstand op nul en probeer je er niet aan te denken, krijg je een berichtje van Jason dat ik ECHT moet oppassen, want er zijn onlangs wat backpackers aangevallen en verkracht…. EN ik kreeg een berichtje van Michael, dat Alice Springs niet de veiligste stad is…. Ahww, waarom zit ik hier…. Maar goed, ik doe voorzichtig, ontwijk ze en ik kijk steeds achterom als ik ze heb gepasseerd, paranoia….

Ik zal in Sydney mijn volgend verhaal plaatsen over alle avonturen van de rocktour. Met foto’s, beloofd!

Dikke kus!
Femke

  • 29 Mei 2012 - 04:52

    Pa:

    Kom weer veilig terug aub
    Xxxx pap

  • 29 Mei 2012 - 10:52

    Maaike:

    Hopelijk heb je een supertrip die het allemaal waard maakt! geniet er van!
    x maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Femke

Profielomschrijving: met andere woorden, omschrijf wie Femke is... Hmm... Ik ben iemand die van reizen houdt, altijd op zoek is naar uitdagingen en als iets haast onmogelijk is, maak ik het mogelijk! Men noemt me speciaal, uniek, of zelfs a limited edition. Al vind ik mezelf maar een gewoon simpel meisje. Standaard, saai en ik hoef niet in the spotlights te staan. Gedurende mijn reizen heb ik veel bijnamen gekregen. Er zijn maar weinig mensen die me Femke noemen. Ik stel mezelf ook niet meer voor als Femke, maar als Fem. Net iets makkelijker voor het Engels sprekend volk. Mijn bijnamen zijn: - Danka - Miss Trouble - Dutch Queen - Miss Bright Eyes - Dutch Goddess - Numpty - Femtastic - Femme Fatale

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 64285

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Werkvakantie Australië 2012

21 September 2012 - 30 November -0001

Australië: is dit mijn toekomst?

Landen bezocht: