Vraag me niet hoe ik het hier volhoud... - Reisverslag uit Julia Creek, Australië van Femke Govers - WaarBenJij.nu Vraag me niet hoe ik het hier volhoud... - Reisverslag uit Julia Creek, Australië van Femke Govers - WaarBenJij.nu

Vraag me niet hoe ik het hier volhoud...

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

12 Januari 2013 | Australië, Julia Creek

En er is weer een maand voorbij, gelukkig!! En er is heel wat gebeurd en er staat nog heel wat te komen!

Wat is leven op Hilton Park toch een hel zeg! En dan heb ik het nog niet eens over de feestdagen, want vraag me niet hoe ik deze heb overleefd….

Oké ik begin bij het begin:

Er kwam een meisje naar Hilton Park om met mij een week te werken, zodat ze in het nieuwe jaar terug kon komen om mij te vervangen. Maar ze hadden haar met een gemene smoes overgehaald om naar Julia Creek te komen. Jennifer had haar beloofd om te werken met de paarden, maar dat ging hem niet worden. In plaats daarvan moest ze met mij werken, poetsen, opruimen, tuinieren en nog meer schoonmaakwerk. Zij heeft het geen week uitgehouden en is na 5 dagen vertrokken. Een toen was ik weer alleen…

De feestdagen, tjah… waar moet ik beginnen. Kerstavond: iedereen (Joni, Jennifer, David en 2 gasten) was netjes gekleed dus ik had om 7 uur in de avond, na een harde dag gewerkt te hebben snel gedoucht en mijn jurk aangedaan. Komt Joni naar me toe met de mededeling dat ik het kippenhok moet schoonmaken. En ja dat moest direct gebeuren… want David had dat gezegd. Ik probeerde nog uit te leggen dat ik me wel eerst moest omkleden, dit ga ik natuurlijk niet doen in mijn goede kleren. Nog een schreeuw ertegenaan dat ik nu moest gaan. Ik me snel omgekleed en schoonmaken…. Daar stond ik dan, huilend op Kerstavond een kippenhok uit te harken. Wat voelde ik me rot zeg!

De volgende dag was nog erger… In de ochtend mijn neplach opgezet en gewoon wat gewerkt. Joni zei de hele tijd dat dit mijn verschrikkelijkste Kerst zal gaan worden. Ook herhaalde ze dit voor de gasten: Don’t mind Fem, cause she’s having her worst Christmas ever! Ja, op een gegeven moment had ik er genoeg van en heb haar duidelijk gemaakt dat het zo inderdaad mijn rotste kerst ooit zal worden. Na wat te hebben gewerkt hebben we ontbeten met zijn allen, inclusief Bundy. Gelukkig viel het ontbijt mee en heb ik mijn neplach vol kunnen houden. Dat was in de middag wel anders.

Een paar uur later hadden we een uitgebreide lunch. (ik had eigenlijk helemaal nog geen honger) Joni was om 10 uur al begonnen met drinken, dus die was al helemaal lam. Tijdens het eten begon ze te huilen, ze kreeg natuurlijk te weinig aandacht en probeerde op deze manier alle aandacht te vangen. Jennifer en Joni kregen vervolgens ruzie, waarbij zelfs de wijnflessen door de kamer vlogen. Joni moet van iedereen naar een afkickkliniek voor haar alcoholprobleem, maar Joni weigert natuurlijk, want ze denkt dat Jennifer haar huis in zal pikken zodra ze weg is. (ik heb uit betrouwbare bronnen verkregen dat dit al eerder is gebeurd en dat Jennifer inderdaad uit is op Joni’s huis)

Ja het was heel heftig! Ik zat er natuurlijk weer middenin…. Om het te ontwijken ben ik snel de afwas gaan doen, maar helaas achtervolgden de ruziemakers me en gingen verder in de keuken. Ineens schreeuwt Jennifer dat ik haar gekregen oorbellen mocht hebben. Jennifer had die ochtend oorbellen gekregen van Joni, van maar liefst 9000 dollar (ja, negenduizend!!!). Ik nam ze natuurlijk niet aan en hield me afzijdig. Dus Joni nam ze terug en smeet ze door de kamer… stuk! Daar stond ik dan, huilend te afwassen, ik wilde zo graag bij familie en vrienden zijn en de familie waarbij ik was maakte dat gevoel nog erger! De gasten zijn ook deze dag vertrokken, ze zouden in eerste instantie nog een nacht langer zijn gebleven, maar die hadden er ook genoeg van. Zij hadden een fles rum gekocht en die was plots bijna leeg. Joni had dit gedronken, maar beweerde van niet. Dus hoppa daar nog weer een ruzie over. Schreeuwende mensen om me heen, niet iets waar ik op had gehoopt.

Boxing day: de dag na Kerst (Tweede Kerstdag in NL), de dag waarop ik door Joni uitgescholden ben voor BITCH… echt top! Ik moest in de middag met Joni naar de kroeg. Er waren natuurlijk meer alcoholcontroles en Joni had al genoeg op. En aangezien ik nog geen alcohol voor haar mocht halen, moest ze dat zelf doen. Ik werd gevraagd haar erheen te rijden, dus dat deed ik braaf. Op het moment dat Joni binnen is belt Jennifer. Jennifer wilde hebben dat ik Joni naar haar huis reed als ze meer dan één fles wijn had gekocht. En ja hoor, Joni had er 2 gekocht, dus ik rijd zonder iets over het belletje van Jennifer te zeggen door naar Jennifers huis. Joni had door wat er gebeurde en probeerde me over te halen richting haar huis te rijden. Toen ik bewust de afslag miste, kreeg ik heel wat gevloek over me heen.

Bij Jennifer te zijn aangekomen ben ik naar binnen gegaan om door te geven dat ze er 2 had gekocht. (wat voelde ik me toen slecht zeg, ik was aan het klikken, bahh, en nog wel over haar eigen moeder) Daarna ben ik snel de auto ingeklommen en daar zat ik achter het stuur terwijl Joni naast me zat ruzie te maken met Jennifer die aan haar kant buiten de auto stond. Helaas werd het gevloek overgenomen door slaan en dreigen met een fles wijn te gooien. Het liefste wilde ik uitstappen en naar mijn kamer gaan om daar flink te huilen. Uiteindelijk heeft Jennifer een fles afgepakt en heb ik Joni naar huis gereden. En die paar seconden (Jennifer woont tegenover Joni op het terrein) voelden als een uur. Joni was zo boos op me en ze had het helemaal gehad. Binnen zei ze dat ik niet naar Jennifer moest luisteren en ik een bitch was. Op dat moment kreeg ze een snauw terug van me en wederom schreeuwde ze dat ik een bitch was. Leuk joh!!

En dit was een doorsnee dag met gevloek, getier, gezeik, en fem die dit allemaal maar moet pikken.

De dag na Boxing day kreeg ik nog een belletje van de gasten, ze waren ongerust over me. Zij hadden het helemaal gehad met deze familie en vonden het verschrikkelijk dat ze me niet me konden nemen. Ze boden me aan om me op te komen halen als ik er genoeg van had of als ik er weg moest, dan zouden ze er binnen 5 uur zijn (zij wonen op 5 uur afstand). Echt super lief!

Oud en Nieuw, ook nog zoiets… Ik ben om 9 uur maar gaan slapen, om kwart over 11 gebeld door een vriend in Sydney. Bij hem was het al Nieuwjaar. Na even te hebben gebabbeld ben ik verder gaan slapen en om 7 uur opgestaan om te werken. Alleen maar gewerkt op Nieuwjaarsdag.

Verder zou er gisteren weer een nieuw meisje komen die me zou komen vervangen. Dat is ook weer een lang verhaal geworden. Jennifer had me gevraagd te blijven tot de 15e om zo dat meisje goed in te kunnen werken. Uiteindelijk heb ik ja gezegd (dom dom dom I know) en heb ik mijn bus geboekt. De eerste bus die Julia Creek vanaf de 15e zou verlaten was 17 januari. Dus die meteen geboekt en doorgegeven dat ik tot de 17e zou blijven.

Na Kerst zei Jennifer ineens dat ik maar de 9e weg moest zijn. Waarom…. Ja, ik mocht geen slechte dingen over hen zeggen tegen dat nieuwe meisje. Dus ik zou de 9e weg moeten. Verdacht, maar stiekem blij, dus heb ik geregeld dat ik vanaf de 9e tot de 17e bij een meisje in town kon blijven slapen. Dit weer doorgegeven aan Jennifer. Zegt ze ineens dat ik mijn bus maar moest verzetten… Jennifer wilde me dus gewoon weg hebben zodat ik echt niet met dat meisje kon praten. Joni vertelde me dat dit inderdaad de reden was. Ik heb hen duidelijk gemaakt dat ik mijn bus niet verzet (kost je bovendien nog geld ook) en in town blijf, en zodra ik dat meisje zie dat ik zeker met haar zal gaan praten. Na dit alles zeiden ze ineens dat ik toch mocht blijven, maar geen slechte dingen over hen mocht zeggen, want anders zouden ze me niet aftekenen voor mijn visum… GEMEEN!!

Dus ik zou blijven tot de 17e, maar zeiden ze, ik moest voor niks werken. Dat ging hem niet worden, dus ik gedreigd met weggaan. Toen werd het verhaal dat ik het geld moest delen met het meisje en na nog meer dreigen kreeg ik toch de volle 350/week. 350 is nog niks hoor!

Joni is 4 januari weggegaan naar Brisbane. Ze zou pas eind januari terug komen. Met andere woorden, ik moest haar gegevens en handtekening hebben voor mijn visum voordat ze zou vertrekken. Op het moment dat ze het invult belt Jennifer. Zij was op dat moment in Cairns voor een bruiloft. Jennifer verbood Joni te tekenen. Ze dacht dat ik niks meer zou uitvoeren zodra ik Joni’s handtekening heb. Ze zei letterlijk dat wanneer ze terug komt, verwacht dat alles er nog steeds goed uitziet en dat ik hopelijk niet de handdoek in de ring heb gegooid… Nou ja zeg, alsof ik hier geen reet uitvoer… Ze heeft het huis nog nooit vuil aangetroffen, ze heeft de tuin nog nooit in een slechte staat gezien, dus erg gemeen om dit zo te zeggen aan de telefoon. Dus ik had snel de telefoon aan Joni gegeven, ik had geen zin meer om met haar te praten.

Jennifer maakte ineens een verhaal op dat zij en niet Joni moet tekenen, want het landgoed staat op haar naam. Grote onzin, want Joni heeft het ook voor Louise (meisje voor mij) afgetekend en toen waren er helemaal geen problemen… Na heel wat belletjes heen en weer en wat gezeik te hebben aangehoord, heb ik de accountant gebeld. Zij gaf aan dat het raar zou zijn als Joni haar gegevens invult (zij is overigens mijn baas en betaalt me uit) en een handtekening van Jennifer eronder komt staan. Dan zou het volgens haar niet eens geldig zijn. Afgesproken met haar dat Joni alles invult plus handtekening en om Jennifer tevreden te houden ook nog haar handtekening te vragen zodra ik vertrek. Jeetje wat een gedoe zeg! Maar gelukkig heb ik al 1 handtekening binnen.

Terug te komen op het nieuwe meisje dat gisteren hierheen zou komen…ze kwam niet! Ik had met Jennifer de dag ervoor gesproken over dat ze het meisje al een paar keer had geprobeerd te bellen en telkens niet te pakken kreeg. Ik sprak met haar af dat ik naar de bushalte zou gaan om te zien of ze er toch was. Dus gisteren liep ik bij Jennifer binnen om te vragen dat ik haar auto kon pakken om dat meisje op te halen, maar Jennifer lag op bed. Ik ga haar dan echt niet storen, dus ik de auto gepakt en naar de bushalte gegaan. Na 15 minuten te hebben gewacht (de bus was er nog steeds niet) belde Jennifer me op. Schreeuwend aan de telefoon vraagt ze me waar haar auto is. Ik uitgelegd dat ik op het meisje stond te wachten, zegt Jennifer ineens dat ik me geen zorgen moet maken om dat meisje, want ze komt niet en als ze komt dan is ze te laat. Jennifer had inmiddels al een ander meisje geregeld. Gelukkig is dat ene meisje niet meer komen opdagen, anders had ze daar gestaan… met al haar bagage, in the middle of nowhere… maar helaas voor mij, want ik hoopte op een aardige Jennifer in mijn laatste week om zo een goede impressie achter te laten bij dat meisje… Maar nu komt er dus een andere nieuwe morgen…. Ik moet het nog zien…!

Enfin, ik ben blij als ik hier weg kan zeg! Vandaag ben ik hier precies 3 maanden, behoorlijk lange tijd!! En nog slechts 5 nachtjes slapen en ik ben hier weg.

In de afgelopen periode ben ik uit gaan zoeken wat ik nu wil. 1 ding was zeker, zo snel mogelijk hier weg! Dus ik was wat dingen uit gaan zoeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik eerst wat geld wil verdienen en dan wel zie waar de avonturen me heen brengen. Ik heb gekozen om in Sydney te gaan wonen, hier een baan te zoeken en vanuit hier verder te gaan kijken.

Op internet was ik wat gaan zoeken over woonruimtes en de woonruimte die ik wilde hebben, die heb ik!!!!! Redelijk goedkoop, middenin het centrum, zwembad, gym en een eigen kamer. Maar hoe moest ik nou vanuit Julia Creek beoordelen of die kamer in Sydney echt iets was voor mij. Hmmm… lastig lastig…. Of toch niet! Ik heb een goede vriend in Sydney gevraagd een kijkje te gaan nemen. Hij stuurde me wat foto´s op en was zelf erg positief. Het enige nadeel was dat de muren gewoon afzettingen zijn en niet helemaal tot het plafond komen. Ach, daar kan ik mee leven, als het maar schoon is. En ik heb een eigen kamer, dat was belangrijk. Ik heb geen zin meer in al die hostels. Leuk om mensen te leren kennen, maar na een tijdje heb je dat wel gezien.

Aankomende donderdag vertrek ik hier met de bus naar Townsville. Hier blijf ik twee nachten in een hostel… Tjah een hostel, maar wel de beste, Civic Guest House, super schoon, en ik heb een tweepersoons kamer geboekt, waarin je regelmatig alleen slaapt. In Townsville ga ik weer wat mensen zien die ik begin dit jaar heb leren kennen, leuk leuk leuk!! De 19e vlieg ik door naar Sydney waar ik de eerste 3 nachten weer bij Jason en Keith kan blijven slapen. Top! Echt super gasten! En dan de 22e verhuis ik naar mijn eigen kamer!!!

Ja, normaal zorg je eerst voor wat geld en ga je dan op zoek naar een kamer, ik doe het lekker andersom! Gelukkig heb ik al twee sollicitaties gepland staan. En ik blijf op banenjacht.

Vrienden hebben al gezegd dat zodra ik terug ben in Sydney we Kerst en Oudejaarsavond gaan overdoen, in januari haha! Echt super lief van hen! En Ingrid (oud-klasgenoot) komt vanuit Ballarat (Australië) een lang weekend naar Sydney, dus dat wordt gezellig!

En en en en en!!! Ik ga naar FIJI!!!!!!! Weer terug naar Mantaray Island. Gezellig met Tracey, Dean en hun 3 zonen. Gaat gezellig worden!! Heerlijk 8 dagen relaxen, cocktails drinken, beetje zwemmen, zonnen en verder niks doen. Super!! Niks op de planning voor die dagen! Maar dat duurt nog even, dat is pas in maart. Lekker vooruitzicht!!

Zometeen eerst naar water aerobics, douchen, eten en naar de pub. Want 1 van de jongens die hier nu werkt is jarig. En bovendien is het mijn laatste zaterdag (niet dat dit boeiend is, want het zal wel weer doods zijn in de kroeg). Verder zal ik woensdag ook naar de pub gaan, mijn laatste avond in Julia Creek!

Ik denk dat ik zo wel alles heb verteld! Zijn jullie ook weer op de hoogte wat er zich hier afspeelt.

Geen idee wanneer ik weer tijd heb voor een berichtje, dat wordt sowieso in Sydney, maar misschien dus eerder.

Heel veel liefs!!

Ennuh, tellen jullie met me mee 10, 9, 8, 7, 6, 5!!!!!!!! 5 nachtjes!!!!

X Femke

  • 13 Januari 2013 - 04:36

    Ingrid:

    4!!!!
    Respect meis, hoe je dit vol heb kunnen houden!!
    En jaaaaa, ik kom naar Sydney.. Gaat top worden!
    X

  • 14 Januari 2013 - 14:01

    Lijn:

    wat een gedoe allemaal zeg! maar je hebt het volgehouden! leuk om weer te lezen en blijf volhouden!!!
    xxxx lijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Profielomschrijving: met andere woorden, omschrijf wie Femke is... Hmm... Ik ben iemand die van reizen houdt, altijd op zoek is naar uitdagingen en als iets haast onmogelijk is, maak ik het mogelijk! Men noemt me speciaal, uniek, of zelfs a limited edition. Al vind ik mezelf maar een gewoon simpel meisje. Standaard, saai en ik hoef niet in the spotlights te staan. Gedurende mijn reizen heb ik veel bijnamen gekregen. Er zijn maar weinig mensen die me Femke noemen. Ik stel mezelf ook niet meer voor als Femke, maar als Fem. Net iets makkelijker voor het Engels sprekend volk. Mijn bijnamen zijn: - Danka - Miss Trouble - Dutch Queen - Miss Bright Eyes - Dutch Goddess - Numpty - Femtastic - Femme Fatale

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 64363

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Werkvakantie Australië 2012

21 September 2012 - 30 November -0001

Australië: is dit mijn toekomst?

Landen bezocht: