Ik heb een baan!! :D - Reisverslag uit Redfern, Australië van Femke Govers - WaarBenJij.nu Ik heb een baan!! :D - Reisverslag uit Redfern, Australië van Femke Govers - WaarBenJij.nu

Ik heb een baan!! :D

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

05 Oktober 2012 | Australië, Redfern

Ik heb een baan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aankomende donderdag vlieg ik naar Townsville en pak ik daar de bus naar Julia Creek. Julia Creek daar is het allemaal te beleven. 2 winkels, 2 kroegjes, paar boerderijen en 400 inwoners. Een gat van drie keer niks, maar ik ga er werken! Ik mag er helpen op de boerderij, ga er schoonmaken, koken, wassen, tuinieren en alle andere klusjes uitvoeren die ze me opdragen. Minimaal 3 maanden doorbijten en dan kan ik mijn tweede visum aanvragen. Ik ga inwonen bij de moeder van mijn werkgever en mag haar gaan helpen met de werkzaamheden. Zin in!!

Het heeft wat moeite gekost, maar de baan is er nu eindelijk. Veel gebeld, gemaild, rondgevraagd en eindelijk kreeg ik en JA! En een dag later zelfs nog één. Dan moet je natuurlijk een keuze gaan maken. Ik kreeg bij beide bedrijven dezelfde taken, hetzelfde betaald, alleen bij mijn tweede aanbod moest ik dit doen voor jongens die daar aan het werk zijn. De vrouw aan de telefoon zei letterlijk dat ik de troep van de jongens moest opruimen, hun was moest doen, voor hen moest gaan koken en alle taken die zij niet meer konden afmaken moest uitvoeren. Ik vond dit maar vreemd. Uiteindelijk heb ik ook het meisje gesproken die nu in Julia Creek werkt en heb haar gevraagd naar haar ervaringen. Zij was erg te spreken over de mensen, de taken die ze kreeg en de sfeer. Ze was zelfs langer gebleven dan haar oorspronkelijke planning. Ik hoefde dus niet lang na te denken. Hier ga ik voor!

Donderdag vlieg ik in de middag naar Townsville en na slechts een uur en 45 minuten land ik. Hier blijf ik 1 nachtje slapen in Civic Guest House (een onwijs schoon hostel waar ik al vorige keer ook ben verbleven) en pak ik de volgende dag de bus om ruim 8 uur in te mogen zitten naar Julia Creek. Erg spannend, ik ben erg positief, maar het is altijd spannend hoe zoiets gaat uitpakken. Ik ga er nuchter heen en we zien wel waar dit avontuur me brengt.

Ik ga mijn verslagen vanaf nu kort houden, internet is in Julia Creek ook niet zoals thuis. Ik heb alleen internet in de bibliotheek, als dat al werkt… Zelfs bellen wordt lastig. Misschien neem ik een ander nummer, maar dat laat ik dan nog weten.

Maar goed, ik was mijn vorig verslag gebleven bij de vrijdag. Deze dag heb ik niet veel gedaan. Ik moest wachten op Jason, aangezien ik zijn sleutel had en hij anders niet binnen zou kunnen. In de avond ben ik gaan stappen met Jimmy in Star Bar. Erg gezellig!! De volgende dag wederom niet veel uitgevoerd, maar lekker de hele dag op bed gelegen. Zaterdagavond kennis gemaakt met Melanie, de zus van Jason, zij was dit weekend uit Brisbane komen overvliegen.

Zondag had ik nergens energie voor, wat raar was, want ik had zaterdag een relaxed dagje gehad en ben niet meer op stap geweest. Het enige wat ik heb gedaan was voor een baan gezocht, geslapen, wat tv gekeken en een beetje gegeten. Andrew, een vriend van Jason en Keith, kwam in de avond nog langs met vlees voor op de barbecue. Hij is chef-kok en had het vlees meegebracht vanuit zijn werk. Heerlijk gemarineerd, echt super lekker! Die avond een filmavondje gehouden met zijn allen.

Maandag was het een public holiday, dus iedereen was vrij. Ik heb eerst uitgeslapen, Jason heeft zijn zus weer op het vliegveld afgezet en ik heb nog wat boodschappen gedaan. En natuurlijk weer een baan gezocht. ’s Middags heb ik een hele tijd met mijn ouders op skype gezeten, heerlijk om hen weer te zien en te horen dat het een stuk beter gaat als voorheen. Tijdens het skypen heb ik de JA gekregen op het werk in Julia Creek, super gaaf!!

Dinsdag nog wat gebeld over de details voor Julia Creek en ben ik met Michael naar de bank gegaan om te kijken of mijn bankpas er al was. Helaas…. Dus op naar Roy. Met zijn drieën pizza gegeten, Cheap Tuesdays at Domino’s. Ja, echte backpackers…. ;) Vervolgens nog een hele tijd in G’Day hostel gehangen en uiteindelijk afscheid genomen van Roy. Voelt raar om nog een keer afscheid te nemen. Eerst in Adelaide, toen in Sydney en nu nog een keer in Sydney.

Woensdag kreeg ik het andere aanbod voor werk en heb ik toch de keuze gemaakt om in Julia Creek te werken. Ik ben lopend naar het centrum gegaan, wat bankzaken geregeld, wat belletjes gedaan, wat boodschappen gedaan en weer teruggelopen. Die avond nog voor de mannen gekookt en mijn reis gepland. Ik heb een vlucht geboekt, het hostel en de bus. Het staat dus vast, ik vertrek volgende week naar Julia Creek!! Een efficiënte dag!

Donderdag was een super mooie dag, de zon scheen en het was 32 (!) graden. Ik ben hier dus ook van gaan genieten! Bikini aan, zitzak op balkon gegooid, muziekje op en chillen! Top! Op deze momenten besef je pas dat je ver weg bent van je familie en vrienden, zet je al je gevoelens op een rijtje en denk je na over de vervolgplannen. Veel om over na te denken, maar wel positief.

In de avond met Tracey afgesproken om naar Tranny Bingo gegaan. Een bingo die wordt gehouden door mannen helemaal opgetut als vrouw. Zij voeren tussendoor ook nog wat acts uit, best lachwekkend. Zeker als je ook nog wordt uitgepikt om (wederom) te helpen. Later op de avond ook nog met Dean bijgepraat. Ik heb Dean en Tracey ontmoet op Fiji, daarna weer gezien toen ik Australië was en nu dus weer. Ook nog eetplannen gemaakt voor dinsdag bij Una’s. Hier kan je ook Nederlands eten krijgen, dus wie weet neem ik weer kroketten!

Vandaag is het alweer vrijdag, het weekend komt eraan… Zaterdag een wijntour gepland met Brian en Camille, in de avond misschien op stap, zondag uitrusten en maandag weer wat dingetjes regelen voor mijn trip richting the middle of nowhere.

Helaas moet ik vandaag wachten op de man die het internet komt maken. (op dit moment jatten we nog steeds internet van de buren…) Anders was ik zeker naar het strand gegaan. Het is namelijk weer 30 graden hier. Vanavond misschien nog even de stad in, morgen weer vroeg op… half 6!

Ik had deze week een paar (niet veel deze keer ;) ) typische ‘fem’acties, misschien wel leuk om die voortaan ook op papier te zetten ;)

- Mijn laatste trein missen
- Een football wedstrijd kijken en juichen als het team een fout maakt, ik ken de regels niet…
- Om half 2 ‘s nachts voor de deur staan en beseffen dat je alleen de sleutel hebt van het appartement en niet het chipje om het gebouw en de lift in te komen, handigggg!!

Nu ik zo naar het verslag kijk, is het nog veel langer geworden dan gedacht. Aankomende weken/maanden in Julia Creek zullen de dagen er vrijwel hetzelfde uit gaan zien. Dan komt er misschien eens in de zoveel tijd een kort verslag op zodat jullie weten dat ik nog leef. Maar eerst deze week in Sydney nog zien te overleven, want het gaat volgende week regenen… Jippie…!!

Waarschijnlijk komt er nog een verslag voordat ik naar Townsville vertrek, not sure though. Ik ga nog even zonnen en voor iedereen in Nederland, goedemorgen!! :)

Heel veel liefs!
Femke

  • 05 Oktober 2012 - 12:52

    Ingrid Van Etten:

    Femke!!! Dus op het moment dat ik land in Melbourne, stap jij de bus in, zo ongeveer nog verder van mij vandaan.. ;)! Good planning!! Haha.. Veel succes met het werken en hopelijk kun je er toch nog wat moois van maken in 'the middle of nowhere'!

    Liefs en tot in Aussie!!!

  • 05 Oktober 2012 - 18:46

    Mama:

    Heerlijk weer te lezen dat je echt Femke blijft met al je "fem acties"
    Geniet van de wijn tour
    Groetjes uit boz

  • 07 Oktober 2012 - 12:00

    Maaike:

    yaaaayyyy gefeliciteerd!!! Fijn om zo'n goede 'recentie' te horen van de vorige persoon die die baan had! heel veel plezier en succes!!
    x

  • 07 Oktober 2012 - 19:22

    Marietta:

    Ha die femke,

    gefeliciteerd met je baan!!!
    heel veel succes en hopelijk veel plezier met je werk in Julia Creek, maak er wat van!

    groetjes uit Bergen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Profielomschrijving: met andere woorden, omschrijf wie Femke is... Hmm... Ik ben iemand die van reizen houdt, altijd op zoek is naar uitdagingen en als iets haast onmogelijk is, maak ik het mogelijk! Men noemt me speciaal, uniek, of zelfs a limited edition. Al vind ik mezelf maar een gewoon simpel meisje. Standaard, saai en ik hoef niet in the spotlights te staan. Gedurende mijn reizen heb ik veel bijnamen gekregen. Er zijn maar weinig mensen die me Femke noemen. Ik stel mezelf ook niet meer voor als Femke, maar als Fem. Net iets makkelijker voor het Engels sprekend volk. Mijn bijnamen zijn: - Danka - Miss Trouble - Dutch Queen - Miss Bright Eyes - Dutch Goddess - Numpty - Femtastic - Femme Fatale

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 64355

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Werkvakantie Australië 2012

21 September 2012 - 30 November -0001

Australië: is dit mijn toekomst?

Landen bezocht: