Ook nog op zoek naar een baan - Reisverslag uit Redfern, Australië van Femke Govers - WaarBenJij.nu Ook nog op zoek naar een baan - Reisverslag uit Redfern, Australië van Femke Govers - WaarBenJij.nu

Ook nog op zoek naar een baan

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

28 September 2012 | Australië, Redfern

Woensdag ben ik op banenjacht geweest, maar nog niks gevonden. Blijkbaar begint het seizoen over een paar weken pas. Hopelijk kan ik alvast aan een baan komen en kan ik direct beginnen zodra het seizoen van start gaat.

Woensdagavond ben ik met Brian naar de Three Wise Monkeys geweest, leuke tent! Hier hebben we wat gegeten en weer helemaal bijgekletst. Natuurlijk heb ik hem weer een miljoen keer bedankt voor de hulp van afgelopen keer. Ik moest daar na twee keer al mee ophouden, maar ik besef me maar al te goed dat ik niks had kunnen doen als hij er niet was geweest.

Later op de avond is Camille, een Canadees meisje ook van ons vorig hostel, ook naar de kroeg gekomen. Met zijn drieën hebben we nog een drankje gedaan en zijn toen snel naar mijn appartement gegaan. Onderweg naar het appartement nog snel een fles Jim Beam gehaald. Maar we moesten snel zijn, want ik had tijdens het eten een sms gekregen van Keith dat hij zich had buitengesloten en op het balkon vast zat. Blijkbaar was de deur terug in het slot gevallen bij het dichtslaan. Normaal niet erg, maar van de buitenkant krijg je de balkondeur niet geopend.

Bij aankomst zat hij daar zowat rillend op het balkon. Gelukkig hebben we er hard om kunnen lachen, hij gelukkig ook. Met zijn vieren hebben we uiteindelijk nog wat drankjes gedaan in het appartement, enorm gezellig! Wederom te laat naar bed gegaan.

Donderdag 27 september ben ik vroeg opgestaan want er moest weer gesolliciteerd worden. Na ontelbaar veel mailtjes te hebben verstuurd, na ontelbaar veel te hebben gebeld was het tijd voor wat leuks. Ik had met Michael afgesproken om de stad in te gaan. Zo kon ik direct mijn bankzaken regelen daar. Dacht ik dus….

Om heel gezond te doen zijn we gaan lopen om vervolgens bij de Hungry Jacks (Burger King) een flinke hamburger naar binnen te werken. Ook nog beneden gaan zitten om weer een trap te lopen om me minder schuldig te voelen haha. Maar het viel mee hoor, dit was mijn ontbijt, lunch en snack, want ik zat bomvol! Op de trap naar boven besluit ik nog even een schijnbeweging te maken om te vallen, want ik lag weer eens bijna met mijn neus op de grond.

Bij de bank aangekomen blijkt dat mijn rekening is geopend, maar mijn pasje is pas over een week klaar. Dus tot die tijd moet ik een toeslag betalen als ik pin met mijn Nederlandse pas. Beetje jammer!

Hierna hebben we over St. Paddys Market gelopen waar Michael de nodige souvenirs heeft weten te bemachtigen. Enorm veel gelachen deze dag, kon ik mooi mijn verstand even uitzetten.

In de avond nog een hele tijd met Keith gepraat over van alles en nog wat. Ik merk dat hij zich steeds beter op zijn gemak voelt. Het is toch niet niks als er ineens een kennis bij je komt inwonen. Keith is iemand die ontzettend veel humor heeft die overeen komt met die van mij, dus lachen doen we genoeg :)

Daarna heb ik me klaargemaakt voor een avondje met mijn oude hostelvrienden. Ik heb de trein gepakt naar Kings Cross, maar stap natuurlijk weer eens in de verkeerde trein, ik blijf Fem hè! Na een flinke omweg, want die trein ging de hele andere kant op voor 10 minuten (!), ben ik bij mijn hostel aangekomen. Direct door naar boven gelopen en daar Claire en Laura weer gezien, superrr!!! Beneden nog Damon gezien, hij was echt in shock dat ik er weer was, geweldig! Langzamerhand nog meer bekende gezichten gezien, het voelde weer vertrouwd.

Na speciaal voor mij gemaakte cocktails te hebben gedronken zijn we naar World Bar gegaan. Enorm gezellig was het, maar ik moest op tijd weer weg om mijn laatste trein te halen. Nu moest ik dus wel in één keer in de juiste trein stappen. Onderweg nog Macca’s gehaald en heerlijk in de trein gegeten, ik was mijn avondeten vergeten, dus dan doe je dat alsnog om 1 uur.

Vandaag is het alweer vrijdag, jeetje wat gaat de tijd toch hard. Jason komt weer terug van zijn trip naar Alice en in de avond komt zijn zus vanuit Brisbane overvliegen voor een weekend. Het wordt dus een full house, gezellig. Couchsurfen bevalt me wel, je moet echter wel mensen treffen die je de ruimte geven en je kan vertrouwen. Dat zit bij twee jongens helemaal goed!

Ik ga straks met Jimmy en Michael wat drinken, maar dan moet Jason wel eerst thuiskomen. Inmiddels is het een uur later dan dat hij had afgesproken en zijn telefoon neemt hij niet op. Handig zo’n jongen ;)

Tot mijn volgend verhaal!

Kus, Femke

Nog bedankt voor alle reacties, sms'jes en mailtjes, doet me erg goed! Cheers!!

  • 28 September 2012 - 10:01

    Mama:

    Heerlijk je verslag weer een gezonde opsteker voor me.
    Blijf AUB schrijven dan kunnen wij heerlijk genieten van je verhalen.

  • 28 September 2012 - 10:58

    Anoek:

    Leuk Leuk Leuk!!!! XXX

  • 28 September 2012 - 18:10

    Greet :

    Hey Fem

    wat vind ik het jammer dat ik je niet meer heb gesproken. Ik hoop dat je volop gaat genieten (doe je blijkbaar al....)
    Ik hou een oogje in het zeil op nr-tje 40!!!!

    Groetjes
    Greet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Profielomschrijving: met andere woorden, omschrijf wie Femke is... Hmm... Ik ben iemand die van reizen houdt, altijd op zoek is naar uitdagingen en als iets haast onmogelijk is, maak ik het mogelijk! Men noemt me speciaal, uniek, of zelfs a limited edition. Al vind ik mezelf maar een gewoon simpel meisje. Standaard, saai en ik hoef niet in the spotlights te staan. Gedurende mijn reizen heb ik veel bijnamen gekregen. Er zijn maar weinig mensen die me Femke noemen. Ik stel mezelf ook niet meer voor als Femke, maar als Fem. Net iets makkelijker voor het Engels sprekend volk. Mijn bijnamen zijn: - Danka - Miss Trouble - Dutch Queen - Miss Bright Eyes - Dutch Goddess - Numpty - Femtastic - Femme Fatale

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 64295

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Werkvakantie Australië 2012

21 September 2012 - 30 November -0001

Australië: is dit mijn toekomst?

Landen bezocht: