Femis''weer''weg over 2 weken - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Femke Govers - WaarBenJij.nu Femis''weer''weg over 2 weken - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Femke Govers - WaarBenJij.nu

Femis''weer''weg over 2 weken

Blijf op de hoogte en volg Femke

06 September 2012 | Nederland, Bergen op Zoom

Yes, ik ga terug. Deze keuze was al gemaakt voordat ik Nederland weer had betreden. En waarom, tja dat is moeilijk uit te leggen. Als ik zeg dat ik terug ga vanwege de sfeer, mentaliteit, levensstijl, de uitdaging hebben de meeste mensen moeite om dit te begrijpen. Alleen de mensen die in Australië zijn geweest weten waarover ik praat.

Ik ga terug op mijn visum die dit jaar in februari is ingegaan. Deze is een jaar geldig en loopt dus af in februari 2013. Een werkvisum van een jaar mag je slechts 1 keer in je leven aanvragen en je kan deze helaas maar 1 keer verlengen. Als je deze verlengt moet je eerst 3 maanden “regional work” hebben gedaan. Dit houdt in dat je 3 maanden moet doorbijten en dat moet ik dus nog doen! Dit kan door middel van seizoenswerk, op een boerderij werken of gaan Wwooffen (Willing Workers On Organic Farms, werken voor accommodatie en eten).

Het wordt echter lastig een baan te bemachtigen voor een 2e visum. Dit komt omdat je aan bepaalde postcodes verbonden bent (dit werk moet worden gedaan ver weg van grote steden), je vaak een auto nodig hebt (die heb ik (nog) niet) en alle backpackers die hun tweede visum willen hebben ditzelfde baantje zoeken. Ik blijf positief! Als het mij lukt om mijn regional te doen en ik mijn tweede visum krijg, dan kan ik tot februari 2014 blijven.

Na mijn regional wil ik de rest van mijn tijd in Sydney besteden. Deze stad heeft mijn hart veroverd! Een mooie grote stad met een gemoedelijke sfeer! <3

Het zal heel anders worden dan mijn eerste trip naar Oz, maar ik houd van uitdagingen. Mocht het allemaal niet gaan zoals ik had gehoopt, dan ben ik zo weer terug. Maar zoals ik al zei: ‘Ik blijf positief!’

Vrijdag 21 september is het zover, dan stap ik weer in een vliegtuig om vervolgens na 12,5 uur weer uit te stappen in Kuala Lumpur. Hier mag ik 2,5 uur even bijkomen en dan verwachten ze weer dat ik instap om bijna 8 uur in het vliegtuig te zitten naar Sydney. Ik kom als alles op tijd vliegt 10 voor 7 ’s avonds aan op zaterdag. Een lange zit waardoor ik er super snel ben, perfect dus!

Wanneer ik terugkom in Nederland is dus bij niemand bekend. Ik heb een enkeltje(!) geboekt en ik zie wel waar dit avontuur eindigt. Moet wel eerlijk toegeven dat ik dit ook behoorlijk spannend vind!

Helaas komen er mooie gebeurtenissen aan waar ik jammer genoeg niet bij kan zijn. Op deze dagen ben ik wel mentaal in Nederland. En gelukkig bestaat er Skype, zodat ik toch mee kan genieten van die mooie momenten in Nederland.

Op zondag 16 september is iedereen welkom op mijn afscheidsfeestje (afscheidsfeestje, hmm ik vind dit woord maar niks…) Ik hoop iedereen nog te zien voordat mijn avontuur van start gaat!

See ya mates! ;)

Veel liefs!
Femke

  • 06 September 2012 - 19:55

    Tamara:

    He nichie.
    Vind het wel spannend allemaal wat je gaat doen maar gun het je van harte.
    Ik hoop dat je met een van de mooie gebeurtenissen die komen gaat bedoeld, de geboorte van onze zoon. Vind het idd erg jammer dat je hier niet bij bent en hem misschien lang niet zult zien en niet op ziet groeien en ook van ceren zul je een hoop missen. Maar ja helaas het is niet anders en er is idd Skype.
    Wij komen graag op jouw feestje,wij komen in de middag samen met ceren en mijn moeder en ome Jan. Dus tot dan dikke kus ons.

  • 06 September 2012 - 22:03

    Mama:

    Wij vinden het ook heel spannend , en ook vinden wij het jammer voor jou dat je die leuke en mooie momenten zal missen maar er is inderdaad Skype, groetjes je mama

  • 20 September 2012 - 19:33

    Marietta:

    Hoi Femke,

    Spannend allemaal maar ik hoop voor jou dat je een weer hele leuke tijd krijgt in Oz en dat je snel een goede baan vindt, zodat je droom om daar voorlopig te kunnen bijven uitkomt.
    Blijf ons wel op de hoogte houden he!
    Een hele goede reis en tot horens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Profielomschrijving: met andere woorden, omschrijf wie Femke is... Hmm... Ik ben iemand die van reizen houdt, altijd op zoek is naar uitdagingen en als iets haast onmogelijk is, maak ik het mogelijk! Men noemt me speciaal, uniek, of zelfs a limited edition. Al vind ik mezelf maar een gewoon simpel meisje. Standaard, saai en ik hoef niet in the spotlights te staan. Gedurende mijn reizen heb ik veel bijnamen gekregen. Er zijn maar weinig mensen die me Femke noemen. Ik stel mezelf ook niet meer voor als Femke, maar als Fem. Net iets makkelijker voor het Engels sprekend volk. Mijn bijnamen zijn: - Danka - Miss Trouble - Dutch Queen - Miss Bright Eyes - Dutch Goddess - Numpty - Femtastic - Femme Fatale

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 64359

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Werkvakantie Australië 2012

21 September 2012 - 30 November -0001

Australië: is dit mijn toekomst?

Landen bezocht: