8 maanden geleden... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Govers - WaarBenJij.nu 8 maanden geleden... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Govers - WaarBenJij.nu

8 maanden geleden...

Door: Femke

Blijf op de hoogte en volg Femke

21 Mei 2013 | Australië, Sydney

21 september 2012 stapte ik in het vliegtuig op naar een nieuw avontuur. Ik ging terug naar het land dat mijn hart heeft veroverd, de andere kant van de wereld, Australië. Ik wist niet wat ik deze keer zou meemaken, waar ik zou gaan wonen, hoe lang ik weg zou blijven, maar één ding stond vast! Ik ging voor mijn tweede visum. Deze heb ik inmiddels binnen en mag nu tot februari in Australië blijven.

In de afgelopen acht maanden heb ik veel meegemaakt, misschien wel meer dat ik had willen meemaken. Nee.... ik kan met zekerheid zeggen dat ik veel meer heb meegemaakt dan dat ik had gewild:

September:
Ik heb de dag voor vertrek met heel wat stress mijn visum aangepast. Na een afscheid dat me zwaarder viel dan ik had gedacht toch het vliegtuig ingestapt. In Sydney ben ik bij twee super jongens mogen inwonen, zij hadden me hun woonkamer aangeboden voor de tijd die ik nodig had om een baan te vinden. Hier heb ik na 3 dagen slecht nieuws vanuit Nederland ontvangen en ik wilde direct weer terug. Dankzij de steun die ik hier heb gekregen, ben ik gebleven. In Sydney ben ik (wederom) de leuke gast tegengekomen waar mijn hart helemaal bij op hol sloeg. Helaas afscheid van hem moeten nemen en begonnen met mijn zoektocht naar regionaal werk om mijn tweede visum mee binnen te halen.

Oktober tot januari:
Ik ben naar een wijnproeverij geweest met goede vrienden, heb ik de perfecte baan met de perfecte locatie gevonden (tenminste dat dacht ik), heb ik afscheid moeten nemen van een stel topvrienden en ben ik naar het gat Julia Creek vertrokken. Hier heb ik in een hel gezeten die maar liefst ruim 3 maanden (97 dagen) heeft geduurd. In deze maanden heb ik alcoholisten van dichtbij mogen meemaken, heb ik bijna elke avond gehuild, ben ik erachter gekomen dat een hondje me zoveel steun kan bieden, heb ik bijna elke dag met Brian gebeld, heb ik ook veel steun vanuit Nederland mogen ontvangen, hebben mijn werkgevers me voor alles uitgescholden, ben ik als een slaaf behandeld, heb ik de feestdagen op de meest verschrikkelijke wijze moeten doorbrengen en moest ik maar van een klif afspringen. Gelukkig heb ik een kort weekend mogen ontspannen in Mount Isa.

Januari:
Na de hel ben ik verhuisd naar Sydney. Hier heb ik een ‘thuis’ gevonden vlak naast Central Station en heb ik weer heerlijk bijgepraat en gelachen met mijn vrienden. Ik ben begonnen met mijn baantje als de vervelende deurverkoper. Natuurlijk heb ik op 26 januari Australia Day gevierd.

Februari:
Heel veel gewerkt voor Energy Australia, iets teveel. Slechts één dag in twee weken vrij, lange dagen en het werk was behoorlijk zwaar. Elke dag werd het werk minder leuk, werd ik minder gemotiveerd, kreeg ik dus minder sales en hierdoor had ik in mijn hoofd al zo vaak ontslag genomen.

Maart:
De knoop doorgehakt om te stoppen bij Energy Australia. Ik ben een week naar Fiji geweest met een geweldige groep vrienden en heerlijk genoten van het weer, de nodige humor en de rust.

April:
Ontzettend veel gesolliciteerd op elke baan die maar beschikbaar was. Mijn ‘sollicitatiekostuum’ werd mijn dagelijkse outfit. En ik heb hier maar één outfit die geschikt is voor sollicitatiegesprekken, dus met regelmaat de was moeten doen deze maand. In Australië vergeten we Koninginnedag niet, dus ook wij hebben dat hier uitgebreid gevierd. Eind van de maand heb ik eindelijk weer werk gevonden, dit keer mocht ik een nieuwe sportschool promoten.

Mei:
Mijn baan bij de sportschool is tijdelijk stopgezet, ze hebben helaas geen werk meer voor me. Pas als de sportschool opengaat eind juni/juli kunnen ze weer wat voor me betekenen. Momenteel zit ik dus in Sydney zonder baan, zonder geld, zonder liefde, maar met vrienden!

Morgen mag ik mijn 25e verjaardag vieren. Plannen heb ik niet, waarschijnlijk met vrienden ergens een drankje doen. Dit weekend gaat de jaarlijkse lichtshow weer beginnen. De Harbour Bridge, Opera House en diverse gebouwen zijn verlicht en er zijn diverse lichtshows te bewonderen.

Mijn dagelijks leven is op dit moment niet bijzonder. Ik ben voornamelijk een baan aan het zoeken, overal en op alles aan het bezuinigen. In het weekend spreek ik regelmatig met vrienden af en ga ik zo goedkoop mogelijk op stap.

Tjah dat was het zo’n beetje, meer heb ik niet te vertellen… Ik heb de laatste tijd niet veel spannends meegemaakt. Ik ben nog wel een keer mijn oude baas tegengekomen… Dit keer niet in een massagesalon gelukkig, maar op straat waar ik aan het werk was voor de nieuwe sportschool. Stalker!!!

Op dit moment is het dus banen zoeken en op alles solliciteren. De mannenjacht staat dus weer op een laag pitje ;)

Over 3 minuutjes ben ik officieel jarig in Australië, jeej! Weer een jaartje ouder! Hopelijk ook wijzer…

Bye bye!!

Xxxx Fem

Ow, op verzoek van moeders nog een abceeeetje!

A: Australia, the country that stole my heart
B: Brainiac/Brains, my buddy Brian who I have to miss every day
C: Capsicum, $9,98 per kilo is ‘cheap’
D: Danka, my nickname thanks to Jack, but now family Broers is calling me this
E: Energy Australia: my annoying door knocking job
F: For fuck sake, my sentence that makes me Irish
G: Gordon, I was working here as a promoter for a new gym
H: Hami, my supporting and funny talking friend
I: Independent, I wanna do this by myself! Very hard for me to accept help
J: Julia ‘in the middle of fucking nowhere’ Creek, you will never find me here again!
K: Keith and Jason, two of my friendliest mates who helped me out a lot!
L: Love, well…
M: Miss Trouble, my nickname thanks to Hami jan
N: Numpty, my nickname thanks to Brains
O: Ohhh Canadaaaaa (inside joke haha)
P: Plus Fitness 24/7, I was promoting this new gym
Q: Queensday, an expensive day in Australia, not spectacular unfortunately
R: Redfern, the place where I stayed the first weeks
S: Swedish roommate, he loves raping his mouse, talking like robot and leaving surprises in the toilet
T: t, t, t, t, t, t, t, t, t, t, t, t, t, t, t, t, t, t. My roommate is raping his mouse again…
U: Unfortunate, cause that’s what I am, to know why, well just read my previous posts
V: Vomit, that’s a thing what my roommate loves to do, without cleaning up
W: Weird, another word that suits me
X: X, as in Kings Cross, Kings X, a place for a nice party, not coming here often anymore
Y: Yawn, I’m tired…
Z: zzzzzzzzzzzzzzzz

  • 21 Mei 2013 - 16:40

    Marijke:

    Weer leuk dit verslag. Hoop dat er weer veel leuke dingen gaan komen om je weer aan de gang te houden. Zeker weer een baan en wie weet de man van je dromen.
    Geniet er maar van en we zullen je vast wel zien als je hier op vakantie bent.
    Hoorde wel dat je al heel veel plannen hebt.
    Nog veel plezier en lieve groetjes uit halsteren.
    Liefs Marijke ( en Toine)

  • 21 Mei 2013 - 18:06

    Mama :

    Inderdaad een leuk verslag , heerlijk om zo in een adem uit te lezen.
    Er is ook erg veel, in een korte tijd , gebeurd.
    Nu duimen we voor een leuke baan voor je , wat jou zeker gaat lukken, als die baan er is gaan we door met duimen voor een lieve leuke grappige en .......... vent.

    Groetjes mama

  • 21 Mei 2013 - 20:23

    Ria Michielsen :

    Hi Femke van harte gefeliciteerd vond het een leuk verslag lees je verhalen op Facebook geniet van je verjaardag en tot ziens bij de nacht van Chaam hoorde dat je dan in Chaam bent dan nemen we wel een drankje op je verjaardag,Gr. Peter en Ria

  • 21 Mei 2013 - 21:05

    Joke:

    Hoi Femke, hartelijk gefeliciteerd meisje.
    Wat heb je weer veel meegemaakt. Hopelijk kan je een baan vinden die perfect bij je past.
    Veel succes ermee. Geniet van je verjaardag Femke en groetjes uit Essen van Cees en Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

Profielomschrijving: met andere woorden, omschrijf wie Femke is... Hmm... Ik ben iemand die van reizen houdt, altijd op zoek is naar uitdagingen en als iets haast onmogelijk is, maak ik het mogelijk! Men noemt me speciaal, uniek, of zelfs a limited edition. Al vind ik mezelf maar een gewoon simpel meisje. Standaard, saai en ik hoef niet in the spotlights te staan. Gedurende mijn reizen heb ik veel bijnamen gekregen. Er zijn maar weinig mensen die me Femke noemen. Ik stel mezelf ook niet meer voor als Femke, maar als Fem. Net iets makkelijker voor het Engels sprekend volk. Mijn bijnamen zijn: - Danka - Miss Trouble - Dutch Queen - Miss Bright Eyes - Dutch Goddess - Numpty - Femtastic - Femme Fatale

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 64198

Voorgaande reizen:

14 Februari 2012 - 22 Juni 2012

Werkvakantie Australië 2012

21 September 2012 - 30 November -0001

Australië: is dit mijn toekomst?

Landen bezocht: